-
Jesteś tutaj:
Start
- Nabór na wolne stanowisko pracy - inspektor ds. BHP
Nabór na wolne stanowisko pracy - inspektor ds. BHP
Dyrektor Szkoły Podstawowej w Kosakowie ogłasza nabór na wolne stanowisko: Inspektor ds. BHP
I. Określenie stanowiska
1. Inspektor ds. BHP
2. wymiar zatrudnienia - 0,25 etatu tj. 10 godz./tydz
3. umowa o pracę na okres próbny z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony.
II. Wymagania niezbędne
1. Posiada obywatelstwo polskie, państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji
Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu
(EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba, że odrębne ustawy
uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania
obywatelstwa polskiego.
2. Jest w pełni zdolny do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
3. Posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym
do wykonywania obowiązków Inspektora ds. BHP.
4. Kandydat nie może być prawomocnie skazany za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia
publicznego, przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko
działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności
dokumentów lub za przestępstwo karne –skarbowe.
5. Posiada kwalifikacje zawodowe (zgodnie z § 4 ust. 2 p-kt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z
dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. Nr 109, poz. 704 z późniejszymi. zm.):
- wykształcenie w zawodzie technika bezpieczeństwa i higieny pracy,
- lub wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
6. Stan zdrowia pozwala na zatrudnienie na określonym stanowisku.
III. Wymagania dodatkowe
1. Preferowane doświadczenie w pracy na stanowisku bhp w placówce oświatowej
2. Umiejętność planowania i organizacji pracy
3. Samodzielność, odpowiedzialność, dokładność, skrupulatność
4. Umiejętność pracy samodzielnej i zespołowej
5. Zaangażowanie w realizację zadań
6. Umiejętność planowania i sprawnej organizacji pracy
7. Sumienność, odpowiedzialność, rzetelność, umiejętność interpretacji i stosowania przepisów,
dyspozycyjność, komunikatywność, wysoka kultura osobista.
IV. Zakres obowiązków
Zakres zadań (zgodnie z § 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. Nr 109, poz. 704 z późn. zm.), a w szczególności:
1. Przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad
bezpieczeństwa i higieny pracy, ze szczególnym uwzględnieniem stanowisk pracy, na których
są zatrudnione kobiety w ciąży lub karmiące dziecko piersią, młodociani, niepełnosprawni,
pracownicy wykonujący pracę zmianową, w tym pracujący w nocy, oraz osoby fizyczne wykonujące pracę na innej podstawie niż stosunek pracy w zakładzie pracy lub w miejscu wyznaczonym przez pracodawcę.
2. Bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz
z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń.
3. Przeprowadzanie wraz z Pracodawcą (co najmniej raz w roku), okresowych analiz stanu
bezpieczeństwa i higieny pracy oraz warunków nauki, zawierających propozycje
przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom
życia i zdrowia uczniów oraz pracowników, a także poprawę warunków nauki i pracy.
4. Udział w ocenie założeń i dokumentacji dotyczących modernizacji zakładu pracy albo jego
części, a także nowych inwestycji, oraz zgłaszanie wniosków dotyczących uwzględnienia
wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w tych założeniach i dokumentacji dotyczącej
pomieszczeń w które przewidziane są do pracy i nauki oraz urządzeń mających wpływ na
warunki nauki i pracy, a także bezpieczeństwo uczniów i pracowników.
5. Przedstawianie pracodawcy wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na
stanowiskach pracy.
6. Udział w opracowywaniu zakładowych układów zbiorowych pracy, wewnętrznych zarządzeń,
regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny nauki oraz pracy w
tym w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny
pracy.
7. Udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy, w drodze do pracy
i z pracy, wypadków uczniów oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania
przyczyn i okoliczności tych wypadków, chorób zawodowych, a także kontrola realizacji tych
wniosków.
8. Prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących
wypadków przy pracy, w drodze do pracy i z pracy, wypadków uczniów, stwierdzonych
chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i
pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy.
9. Opracowanie kart oceny ryzyka zawodowego na poszczególnych stanowiskach.
10. Doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy, na których występują
czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe, oraz doboru
najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej.
11. Nadzór nad wykonywaniem obowiązku zaopatrzenia pracowników w środki ochrony
indywidualnej, odzieży i obuwia roboczego wynikające z przepisów wewnętrznych oraz
ogólnie obowiązujących.
12. Współpraca z laboratoriami upoważnionymi, zgodnie z odrębnymi przepisami, do
dokonywania badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków
uciążliwych, występujących w środowisku pracy, w zakresie organizowania tych badań
i pomiarów oraz sposobów ochrony pracowników przed tymi czynnikami lub warunkami.
13. Inicjowanie i rozwijanie na terenie szkoły różnych form popularyzacji problematyki
bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii.
V. Warunki pracy
1. miejsce pracy: budynek Szkoły Podstawowej w Kosakowie ul. Żeromskiego 11, budynek
dwu kondygnacyjny z windą.
2. praca na stanowisku wyposażonym w monitor ekranowy.
3. jednozmianowy system pracy w pomieszczeniu z oświetleniem naturalnym oraz sztucznym.
4. wymagany kontakt osobisty, telefoniczny, przy pomocy środków komunikacji elektronicznej
z pracownikami oraz instytucjami i osobami z zewnątrz.
VI. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób
niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest mniejszy niż 6 %.
VII. Wymagane dokumenty i oświadczenia
1. Życiorys zawodowy określający przebieg pracy zawodowej
2. Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, ukończone
formy doskonalenia zawodowego.
3. Kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie oraz staż pracy
4. Oświadczenie kandydata:
5. pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z praw publicznych
6. niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie oraz za umyślne przestępstwa skarbowe
7. posiadaniu obywatelstwa polskiego
8. korzystaniu z pełni praw publicznych
9. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych
w załączonych dokumentach – jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie
danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.
10. Kwestionariusz osobowy
11. Kopie dokumentów kandydat powinien potwierdzić za zgodność z oryginałem.
Dokumenty należy składać w terminie do 12.12.2025r. osobiście w sekretariacie Szkoły
Podstawowej w Kosakowie, ul. Żeromskiego 11 w godz. 9.00-14.00 w zamkniętej kopercie
z dopiskiem „Dotyczy naboru na stanowisko inspektor ds. BHP”.
Aplikacje, które wpłyną po określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Zakwalifikowane osoby zostaną telefonicznie powiadomione o terminie rozmowy wstępnej.
Osoby, których oferty zostaną rozpatrzone negatywnie, nie będą o tym informowane, a oferty zostaną
komisyjnie zniszczone po zakończeniu rekrutacji.
Klauzula informacyjna RODO
Działając na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) - (Dz. U .UE. L 2016.119.1) oraz
przepisów ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U.z 2019, poz. 1781)
wobec uzyskania od Pani/Pana danych osobowych, informujemy: Administratorem Pani/Pana danych
osobowych jest Szkoła Podstawowa w Kosakowie, adres do korespondencji: 81-198 Kosakowo ,ul.
Żeromskiego11, sp.kosakowo@gmail.com.
Kontakt do inspektora ochrony danych osobowych: e-mail: iod.sp.kosakowo@gmail.com .
Celem przetwarzania jest realizacja procesu rekrutacji pracowników. Państwa dane osobowe w
zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego
postępowania rekrutacyjnego (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Pozostałe dane na podstawie zgody, która
może zostać odwołana w dowolnym czasie. Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO w związku
z art. 22 1 Kodeksu pracy oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO - w przypadku podania danych
osobowych wykraczających poza zakres uregulowany przepisami prawa art.22 1b Kodeksu pracy.
Odbiorcami Pani/Pana danych będą upoważnieni pracownicy administratora. ADO nie przewiduje
przekazania uzyskanych danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
ADO nie przewiduje zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania w oparciu o
otrzymane dane osobowe. Czas przetwarzania danych osobowych nie będzie dłuższy niż 2 tygodnie
od chwili zawarcia umowy o pracę z wybranym kandydatem. W przypadku wyrażonej przez Państwa
zgody na wykorzystywane danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji. Posiada Pani/Pan
prawo:
- dostępu do treści swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
- prawo ich sprostowania, - prawo do ograniczenia ich przetwarzania,
- wycofania zgody na przetwarzanie danych
dotyczy tylko danych, które nie są wymagane przepisami prawa i zostały przekazane na podstawie
udzielonej zgody. ADO informuje, iż ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych: Urząd Ochrony Danych Osobowych, 00-193 Warszawa, ul. Stawki 2.